A PR Fiesztája másodszor is Pécsett

Továbbképzés. Inspiráció. Szakmai találkozó. Eszmecsere.
De talán estig sorolhatnám a kulcsszavakat, melyekkel jellemezném a pécsi PR Akadémiát, amin már másodszor vehettünk részt, a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karának épületében.

 DSCF0930

Először is pécsiként boldog vagyok, hogy végre mi adunk otthont egy nívós szakmai rendezvénynek, és-főleg-Budapestről jönnek az előadók és vendégek busszal, bőrönddel.
Mindenki lelkesen várja a programot, ami számukra olyan, mint egy nyaralás, számomra pedig olyan, hogy „Isten hozott nálam!”.

DSCF0879A megnyitón Dr. Sós Péter János beszélt a szakma kihívásainak talán legfontosabbjáról: a PR szakma megértetéséről és elfogadtatásáról a közönséggel, hisz az emberek többsége még mindig nincs tisztában e terület pontos definíciójával(bár az elmúlt három nap bebizonyította, hogy definíció helyett inkább a dolog esszenciáját kell megragadnunk).

DSCF0864A program amellett, hogy kvázi szakmai fórumként működik, a generációk találkozását is fontosnak tartja, a szakmai tapasztalatok és szemléletmódok megosztása pedig éppúgy hasznos volt a fiataloknak, mint a régóta a szakmában tevékenykedőknek.

DSCF1005A színes tapasztalatok mellett színes életutakat is láttam. Amikor legközelebb attól félek, eltévedtem a világban, jusson eszembe, hogy a megismert szakemberek többsége teljesen más pályáról indult; volt köztük közgazdász, tanár, de még orvos végzettségű is. Nem csoda, hogy sokat rágódtunk azon a kérdésen, mennyire tanulható a PR szakma. Legtöbbször arra jutottunk, semennyire. Egyrészt azért nem, mert elméleti alapjainkat majd úgyis a gyakorlat formálja át, másrészt pedig azért, mert a tehetség sokkal fontosabb.

DSCF0999Azt hiszem, az emberek szkeptikusságának egyik forrása épp az, hogy még „mi magunk” sem jutunk dűlőre sok kérdésben: Mi is az a PR, mi is a különbség a PR és a marketing között, mi is az a társadalmi szerepvállalás(avagy CSR-tevékenység)…
Annyi biztos, hogy van valami, amit mégsem tudna bárki utánuk csinálni. Valami, aminek missziója konfliktusokat megelőzni vagy megoldani, kölcsönösen előnyös kapcsolatokat kialakítani, embereken segíteni felelős cégként.

DSCF0973A közönség szkeptikusságának másik oka pedig, hogy mindez mellébeszélésnek tűnik.
A három nap alatt bemutatott esettanulmányok viszont bebizonyították, hogyan épülhet már a terméket gyártó komplexum is környezettudatosan, hogyan segít a Tesco rászorulókon, hogyan állítható meg-sőt, fordítható vissza-még a focitrollok serege is némi kreativitással, hogyan szervez gyereknapot egy cementgyártó cég.

Nincs itt mellébeszélés! Ahogy akkor sem volt, amikor az előadások végén kerekasztal-vitákban tárgyalhattuk ki a nap benyomásait-vagy,ha volt is, még csírájában elfojtotta a moderátor-ugyanis néha igencsak markáns vélemények ütköztek egymásnak.

DSCF0840

Ami pedig a szakma jövőjét illeti: Újabb kihívások a fejlődő technika miatt-melyben egyszerre látunk mumust és határtalan lehetőségeket-, az új nyelvet beszélő célközönségek miatt, a társadalom mediatizálódása miatt. A szakember feladata pedig a mindenkori rugalmasság- hiszen a változásokhoz való alkalmazkodás nélkül kevés esélye van egy cégnek a megkapaszkodásra-, és a folyamatos tanulás.

Minden nap fáradtan, de tudással és élményekkel feltöltve mentem haza. Három nap, közel 30 előadó, kánikula. Ennek ellenére élveztem, hiszen a program tartalmas volt, az előadások inspirálók, és egy olyan közegben lenni, ahol mindenkiben közös az érdeklődés, maga a motiváció.

És ez nem mellébeszélés!

Kép és szöveg: Illés Anett

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s