SZEPTEMBERI ÚJRAKEZDÉS

Ismét itt a szeptember, búcsút veszünk a nyártól – és egyúttal a tikkasztó hőségtől -, s újult erővel vágunk bele a munkába, tanulásba. Ennek megvan az a veszélye, hogy a teendők sokasága miatt eluralkodik rajtunk a nyugtalanság, a türelmetlenség és a stressz, ami negatív hatással van teljesítőképességünkre, és az egészségünkre is.

DSC_0220_reHogy ne ess ebbe a csapdába, a következőket javasoljuk:
– Reggelente végezz egy legalább 15-20 perces frissítő gyakorlatsort. Ezzel garantáltan jobban indul a napod, és sokkal hatékonyabb leszel, így az itt befektetett idő sokszorosan megtérül a nap folyamán.
– Egyél sok zöldséget, gyümölcsöt, és ezeket lehetőleg ne a nagy áruházakból szerezd be, hanem például a piacról.
– Szedj sok C-vitamint, abból sosem elég! 🙂
– Sétálj, kirándulj minél többet a természetben. A pompás őszi színek lenyűgöző hangulata megnyugtat, a friss levegő pedig feltölt.
– Ha teheted, feküdj le minél korábban. Ha este 10-kor már alszol, másnap garantáltan kipihentebb leszel, és könnyebb lesz a korai kelés is.
– A rendszeres relaxáció és meditáció szintén segít megszabadulni a feszültségtől, kiegyensúlyozottá, egészségessé tesz.
– Jógázz rendszeresen, hetente legalább kétszer!

DSC_0124_re

Miért a jóga?
A nyugati világban egyre inkább elterjed a jóga, melynek köztudottan pozitív hatása van egészségünkre, szellemi teljesítőképességünkre és mentális kiegyensúlyozottságunkra. Nem véletlenül ajánlja egyre több orvos a betegeinek, hogy jógázzanak. Nézzük sorban, miként hat ránk, ha jógázni kezdünk!

Rugalmassá tesz
A jóga testgyakorlatai által egyszerre erősítjük és megnyújtjuk az izmokat. Ha szorgalmasan gyakorlod a jógaászanákat, a tested rugalmassá válik.

Mentálisan és fizikálisan is erősít
A jóga nemcsak a testet tartja fitten, hanem az elmét is, számos légzőgyakorlat és meditációs technika segítségével.

Tökéletes lesz az alakod
A jógában alkalmazott különböző pózok által tónusossá válik a test, és elnyeri tökéletes alakját. Persze ne hidd, hogy azonnal nádszál vékony leszel, de mindenképpen karcsúbbá válsz, és olyan egészséges állapotba hozod magad, amilyet minden bizonnyal szeretnél.

Egészséges marad a szíved
Talán a legjobb dolog, amit a jógától kaphatunk, az egészséges szív. A jógagyakorlók nem sűrűn panaszkodnak magas vérnyomásra, vagy szívproblémákra. A lelkiismeretes orvosok is a jógagyakorlást ajánlják azoknak a betegeknek, akiknek magas a koleszterinjük, vagy hajlamosak a stroke-ra, mert jógával ezek mérsékelhetők.

DSC_0139_reTested minden részét megmasszírozza
A legtöbb kezeléssel ellentétben – amelyek a test egy adott részére irányulnak – a jóga minden porcikádat átmasszírozza. Ennek eredményeképpen a jógaórák után teljesen ellazultan érzed magad.

Kiegyensúlyozottá és jókedvűvé tesz
Az egészséges test és a nyugodt elme következményeként jókedvű, magabiztos és mosolygós leszel.

Távol tart a stressztől
Habár a jóga a test, a lélek és a szellem harmóniájának ősidőkből származó tudománya, mégis, manapság talán még fontosabb szerepe van, mint valaha. A megnyugtató ászanák és pránajámák (légző gyakorlatok) segítenek, hogy távol maradj a stressztől.

DSC_0151_reJobb koncentrációképesség
A jóga a koncentrációs képesség fokozásában is segít. A figyelem befelé fordítása és a meditációs technikák révén, amiket a jógaórákon sajátíthatunk el, egyre magasabb szintre emelhetjük a koncentrációképességünket. Ez később az élet minden területén segít hatékonyan fókuszálni a teendőinkre, bármiről is legyen szó, az apróságoktól kezdve a legfontosabb dolgokig.

Javítja a szexuális életünket
Igen, jól olvastad! A jóga csakugyan segít tökéletesíteni a szexualitást! Amellett, hogy fitté tesz, és ezzel nagyban hozzájárul az egészséges szexuális életünkhöz, olyan ászanákat is kínál, amelyek fejlesztik az érzékenységet és csökkentik az aggódást, így jobb, minőségibb szexuális élményeink lehetnek.

Segítség a terhesség alatt
A jóga segít, hogy zavartalanul teljen a várandósság időszaka. Habár a terhes nők nem gyakorolhatják az összes ászanát, számos olyan ászana létezik, amely fizikailag felkészíti a kismamákat a szülésre és az anyaság első időszakára. (Kérjük, az orvosoddal konzultálj erről!) A jógaórákon tanult légzéstechnikák segítenek, hogy ellazulj, és jó hatással vannak a magzatra is.

DSC_0175_reAz itt felsoroltak épp csak felületesen mutatták be a jóga néhány előnyét, ezeken kívül számos további jótékony hatása van, amit a jógaórák alkalmával és a jógagyakorlás elsajátításával te is megismerhetsz.

Tévhitek a jógával kapcsolatban:
– nem kötődik valláshoz
– nem kell hozzá semmilyen spirituális “előképzettség”
– nem kell hozzá jógás múlt
– nem csak „egyhelyben ülünk a jógaórán és ommozunk”
– nem kell hozzá hajlékonynak lenni (sőt minél merevebb vagy, annál nagyobb szükséged van a jógára!)
– nem kell vegetáriánusnak lenned
– és nem csak nők jógáznak!

DSC_0094_reDSC_0078_re

Az óbudai lakosok számára nagy örömöt jelenthet, hogy az 1-es villamos végállomásától mindössze ötpercnyi sétára nyílt egy igazán családias hangulatú jógastúdió, a LoveYoga Óbuda. A jógastúdió különleges, relaxációt támogató atmoszférája segíti az ellazulást, és teljes felszerelést biztosít a jógaórákhoz (szőnyegek, párnák, takarók, hevederek, téglák, blokkok, stb.). Neked csak kényelmes váltóruhát kell hoznod, amiben jógázhatsz. Magasan képzett, tapasztalt és kedves jógaoktatók várnak, akik segítségedre lesznek a fejlődésben.

BFU2205_re

Írás és fotók: http://www.loveyoga.hu

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s