Magyar sikerek a 3. PANNON REFLECTIONS nemzetközi fotópályázaton, amelyre a világ 48 országából érkeztek pályaművek

A szlovéniai Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) a FIAP, a PSA és FZS védnökségével hirdette meg a 3. PANNON REFLECTIONS nemzetközi fotópályázatot, amelyre a világ 48 országából – Anglia, Ausztrália, Belgium, Belorusszia, Bosznia-Hercegovina, Ciprus, Csehország, Dánia, Dél-Korea, Franciaország, Görögország, Hollandia, Hong Kong, Horvátország, India, Irán, Írország, Kanada, Kína, Lengyelország, Litvánia, Luxemburg, Makaó, Macedónia, Magyarország, Malaysia, Málta, Németország, Norvégia, Olaszország, Omán, Oroszország, Katar, Románia, Spanyolország, Sri Lanka, Svájc, Svédország, Szaúd-Arábia, Szerbia, Szingapúr, Szlovénia, Tajvan, Törökország, Ukrajna, USA, Vietnam – összesen 4419 fotó érkezett, négy kategóriában (Open Color, Open Monochrome, Portrait, Water).

2017-02-03-lendva-pannonia-reflections-davor-dolencic-eifert-janos-gratulal-igor-devecev-dijahoz_photo-tomaz-galic2017-02-03-lendva-pannonia-reflections-davor-dolencic-ivo-borko_photo-tomaz-galic

2017-02-03-lendva-pannonia-reflections-ujhelyi-istvan-dijazott_photo-tomaz-galic2017-02-03-lendva-pannonia-reflections-eifert-megnyitja-a-kiallitast_photo-olasz-agi

2017-02-03-pannonia-reflections-kiall-megnyito_2017-02-03-pannonia-reflections-kiall-megnyito_photo-tomaz-galic

A zsűri – Eifert János, Stefi P. Borko, Vinko Šebrek – 2016. december 18-án, Lendván (Szlovénia) találkozott, ahol a szervezők – Davor Dolenčić, Nikolaj Bažika, Klaudija Dolenčić és Ivo Borko – előkészítették és levezényelték a több napig tartó bírálati munka utolsó szakaszát, melynek során végleges kiválasztásra kerültek a kiállításra kerülő és díjazásra érdemes képek. 

cantemir-aron-mandru-romania_moise-2abdulla-al-mushaifri-qatar_take-me-home

choi-cheun-lam-macau-s-a-rchun-yip-chau-hong-kong-s-a-r

daniel-lybaert-netherlands_nee-ja-wat

dora-csorogi-hungary_im-looking-for-you-endlessly-and-infinitelydeqiang-zhang-china_march-of-boatmen

dora-csorogi-hungary_longing– Mint a zsűri elnöke, igen jó helyzetben érezhettem magam, hiszen zsűri társaim – Stefi P. Borko és Vinko Šebrek – hasonló szigorúsággal és hozzáértéssel kezelték a pályázatra elküldött képeket, és nem volt szükséges az ellentétes megítélések „kivasalására”, azaz a zsűri elnökének „mindent visz” szavazati jogára. A beérkezett képek elbírálásánál nem a saját ízlésünket érvényesítettük, sokkal inkább igyekeztünk helyet adni a különböző művészi felfogásoknak, stílusoknak és azoknak a tendenciáknak, amelyek a világ legkülönbözőbb országaiban és kultúráiban gazdagon virágoznak. Ezért a kiállításra elfogadott képek rátekintést jelentenek a világra, amelynek szépségei és feszültségei a fotográfia nyelvén, esztétikai és technikai eszközökkel formálva művészetként jelennek meg.  – magyarázta a tárlat megnyitóján a 3. Pannon Reflections 2016 elnevezésű nemzetközi fotópályázat háromfős zsűrijének elnöke, Eifert János. – Napjainkban a fénykép már nemcsak dokumentál, de nem is a világ precíz képének a megörökítésére hivatott, hanem az események és az életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatok, formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik.

hanju-zhu-china_the-beauty-of-flowersgyongyosi-janos-hungary_big-bang

hansa-tangmanpoowadol-thailand_spirit-of-waterhong-li-china_child-on-daliang-mountain

harry-daemen-luxembourg_percheA 3. PANNON REFLECTIONS szalon legjobb szerzője – 15 elfogadott és három díjazott képe alapján – a kínai Hong Li lett. A legjobb fotóklubnak járó elismerést a szintén kínai Shangtuf Image and Art Club kapta, amelynek 38 tagja 105 elfogadást mondhatott magáénak. A szervező bizottság elnökének különdíját  Deqiang Zhang „March of boatmen” c. képe érdemelte ki. A szerző szintén kínai. A magyarok is szépen szerepeltek, hiszen Csörögi Dóra két FZS aranyéremmel, Törköly József FIAP ezüstéremmel, Kerekes István FZS ezüstéremmel, Újhelyi Zsolt és Gyöngyösi János pedig egy-egy FIAP kék szalaggal gazdagította a magyarok sikerét. Bíró Lajos, Bozsik József, Déri Judit, Kovács Krisztián, Lakatos Krisztián, Simán László dr., Varga Szilárd, Kiss Imre több képét a zsűri elfogadta és a Lendva Galéria-Múzeumban rendezett kiállításon – a díjazott képekkel együtt – a közönség számára is bemutatta. A tárlat március 5-ig tekinthető meg a Lendvai Galéria-Múzeumban (9220 Lendva, Bánffy tér 1., Szlovénia).

ilona-veresk-russia_soap-in-my-bathhong-li-china_village-class

isolde-stein-leibold-germany_photographicaisolde-stein-leibold-germany_wind-and-fire

keith-elgin-northern-ireland_intensejoe-torkoly-hungary_the-sea

kerekes-istvan-hungary_gabor-gipsy

leonid-goldin-israel_fashionable-shoesole-suszkiewicz-denmark_evening-red

marcel-van-balken-netherlands_female-hatpeng-li-china_mother-and-kid

serhii-shchehlevatyh_ukraine_tanyarodica-tanase-romania_the-dog-elliot

shiu-gun-wong-hong-kong-s-a-rEifert János fotóművész, a zsűri elnöke – 2017. február 3-án nyitotta meg a kiállítást. Most megnyitóbeszédéből idézünk: „A fotográfia története a nemzetközi pályázatok, és az azokból rendezett kiállítások története is. Amikor Henry Fox Talbot 1839. január 31-én bemutatta a londoni Royal Society-nek negatív-pozitív eljárását, majd ugyanezen év augusztus 19-én ismertették a Francia Tudományos és Művészeti Akadémia együttes ülésén Joseph Nicéphore Niépce és Louis-Jacques-Mandé Daguerre fényképrögzítési eljárását, már lehetett sejteni, hogy a fotográfia világhódító útja elején áll.

Azóta már tudjuk, hogy a fényképezés a XIX. század legnagyobb találmánya, és művelői számára szerteágazó, különféle témákat és műfajokat, a legváltozatosabb eszközhasználatot és technikát igénylő alkotó tevékenység. Fizika, kémia, geológia, csillagászat, anatómia, pszichológia, technika és esztétika, ember és környezete, teste és lelke, és még sok minden – bármennyire is meglepő megállapításnak tűnik – a fotográfiában fókuszál. Akár mesterségként, művészetként, tudományként, hitként, vagy a kommunikáció eszközeként „használjuk” – a világ, benne önmagunk megismerésének és megörökítésének eszközét jelenti.

Míg korábban élesen elvált az amatőr, vagy a professzionista státusz, napjainkban – amikor a képből, mint műalkotásból indulunk ki – ezek érdektelen mellékkörülmények. A tehetség önképzés és tapasztalat útján is képes a mesterség-művészet eszközeit megszerezni, magas szinten birtokolni.

Ki hogyan fényképez? A megmérettetésre a nyilvánosság előtti megjelenés, a pályázatokon és kiállításokon történő megjelenés tűnik a legalkalmasabbnak. Egy 1859-ben rendezett párizsi tárlaton – ahol a fotográfia történetében először a fényképezők önálló szekcióban mutatták be alkotásaikat – 148 kiállító szerepelt. Most, a Pannonia Fotográfiai Társaság (Photography Society Pannonia) a FIAP, a PSA és FZS védnökségével meghirdetett 3. PANNON REFLECTIONS 2016 nemzetközi fotópályázatára, a világ 48 országából összesen 4419 fotó érkezett.

Ma már a fénykép nemcsak dokumentál, és nem is a világ precíz képének megörökítésére hivatott: az események, életszerű pillanatok rögzítése mellett képes az érzelmi állapotok, hangulatokat és formai-dekoratív élmények megjelenítésére is. Az igazság keresése mellett, a szépség megtalálásában is szerepet játszik. Mondhatjuk bátran, hogy a fotóművészet nemcsak a pillanat művészete, hanem a gondolkodásé is.”

weihua-huang-china_mother

yongxiong-ling-australia_sails-2Forrás: Davor Dolenčić

Fotók: A 3. Pannonia Reflections 2016 nemzetközi fotópályázat díjazott képei, valamint Tomaž Galič, Aleksander Čufar és Olasz Ági felvételei, amelyek a kiállítás-megnyitón készültek

 

 

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s