TANÍT A CIRKUSZ

Egy-egy előadást többször meg szoktam tekinteni, főleg akkor, ha tetszett a bemutató és abban az esetben is, ha találok fotózni való érdekességet. A március közepéig látható „szomszédolós” műsorra mind a két tétel igaz. Vasárnap délután azonban a látogatásnak volt egy az eddigiektől eltérő oka is.

ci-2ci-1ci-3

ci-4ci-5

ci-6Ugyanúgy élveztem a produkciókat, mint a bemutatón és fotózás szempontjából is igyekeztem kifigyelni azokat a pozíciókat ahonnan véleményem szerint a legjobb képeket készíthettem. A fotók talán valamit vissza tudnak adni a délután hangulatából. Eldöntheti a Nagylátószög olvasója!

ci-7

ci-8ci-9

ci-10Ami, azonban különös volt ebben a vasárnap délutánban az az, hogy a nézőtéren helyet foglalhatott négyszáz pedagógus, meghívott vendégként. Az előadás végén a porond átalakult előadótérré és a tanárok nem siettek haza az artisták elköszönése után.

ci-12ci-11

ci-13ci-14

ci-15Fekete Péter igazgató úr köszöntött mindenkit először, s arról beszélt, hogy változó világunkban, egy új cirkuszi létesítmény felépítése előtt, tovább kellett gondolni, hogy mi mindenre képes az artista világ, egyre közelebb kerülve a társadalom szinte minden rétegéhez. Nyitottak egy olyan világ felé, amely a jövő nemzedékét kívánja nevelni, oktatni.

ci-17ci-16

ci-19

ci-18ci-20

ci-21ci-22

ci-23Arról már Kardos Kata beszélt, hogy az oktatás miként keveredett a porondra. Lehetőséget teremtettek osztályok, iskolák számára, hogy a produkciókon keresztül közvetlen közelről megtapasztalhassák a fizika, a matematika, de akár más tantárgyak kapcsolódó tudásvilágát. A cél természetesen az, hogy ezeket a lehetőségeket a lehető legszélesebb körben megismerhessék a tanárok és egy együttgondolkodással érdekesebbé váljanak a tanórák.

ci-24ci-25

ci-26Bízott abban, hogy a jelenlévők elviszik a kezdeményezés hírét szerte az országban, szélesítve ezzel azoknak a körét, akik igénybe veszik a Fővárosi Nagycirkusz ezen egyedi „szolgáltatását”. Megszólaltak olyan pedagógusok is, akik már megtapasztalták az oktatás új formáját. A Cseppkő Nevelőotthonban leginkább hátrányos helyzetű és sokszor magatartási problémákkal küszködő fiatalok jöhettek tapasztalatokat szerezni az artista világból. Kipróbálták a zsonglőrködést, s mint kiderült igazi sikerélményekkel gazdagodtak, amely meghatározhatja a sokszor kilátástalannak tűnő életutak sorsát is még pedig jó irányba.

ci-27ci-28

ci-30ci-29

ci-31A Szombathelyről érkezettek már arról számoltak be, hogy született egy könyv is „Fizika a cirkuszban” címmel, amelynek sokkal nagyobb a sikere a hagyományos tankönyveknél.

Azt, nem tudom, hogy létezik e a világon hasonló kezdeményezés, de a tudás ilyen módon történő megközelítése, garantáltan sikeres útnak tűnik. Remélem, be tudok majd arról is számolni, hogy országos mozgalommá válik a „cirkuszi óra”. Ha így lesz, csak bírják szusszal a hazai porondok a tanulók rohamát. Megéri, hiszen nem csak a gyerekek és a pedagógusok profitálhatnak a dologból, hanem egy egészen új generáció szeretheti meg azt a művészetet, amit a cirkusz nyújt, s ez már a jövő útja.

Kép és szöveg: Koncz Dezső

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

w

Kapcsolódás: %s